2023-2024 Bahar Dönemi Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANINA GÖREYATAY GEÇİŞ DUYURUSU

     Üniversitemiz programlarına 22-26 OCAK 2024 tarihleri arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilir. Başvuruda bulunacak olanların kayıtlı oldukları yıldaki merkezi (ÖSYS) yerleştirme puanının, Üniversitemiz programlarının taban puanına eşit veya yüksek olması gerekmektedir.

1)-Başvuru yapılabilecek lisans-ön lisans programları her bir sınıf için var olan kontenjanın %20  kadar öğrenci alımı yapılacaktır. 

2)-Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın uygulama esaslarına ilişkin 08/01/2015 Yükseköğretim Yürütme Kurulu Kararına ulaşmak için ekteki belgelere bakınız. (TIKLAYINIZ) 

3)-Daha önce Yatay Geçiş Yönetmelik Ek Madde-1 Uygulama Esaslarına göre yatay geçiş yapmadığına dair Taahhütname için ekte bulunan belgeye bakınız. (TIKLAYINIZ) 

4)- Yatay Geçiş Takvimi için ekteki belgelere bakınız.  (TIKLAYINIZ

5)- Başvuru Dilekçesi için ekteki belgelere bakınız. (TIKLAYINIZ

6)- Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş Kontenjanları için ekteki belgelere bakınız. (TIKLAYINIZ 

 

Başvuru İçin Gerekli Belgeler:

1)-Adayın halen kayıtlı bulunduğu üniversiteden aldığı onaylı Öğrenci Belgesi.

2)-Nüfus Cüzdanının arkalı önlü Fotokopisi.

3)-Adayın halen kayıtlı olduğu üniversiteye/programa kayıt yaptırdığı yıla ait ÖSYS Sonuç Belgesi, Yerleştirme Sonuç Belgesi internet çıktısı.

4)-Onaylı Not Durum Çizelgesi (Transkript) ile Onaylı Ders İçeriği (Öğrencinin Geldiği Üniversitenin Web Sayfasındaki Ders İçeriği)

5) Daha önce Yatay Geçiş Yönetmelik Ek Madde-1 Uygulama Esaslarına göre yatay geçiş yapmadığına dair Taahhütname.

 

NOT: Öğrenci tarafından yazılan Başvuru Dilekçesine yukarıda belirtilen belgeler eklenerek, 22-26 OCAK 2024 tarihleri arasında yatay geçiş yapılmak istenen fakülteye/meslek yüksekokulana bizzat başvuru yapılması gerekmektedir. Ancak posta ile veya bir başkası tarafından istenen belgeler tamam olmak koşulu ile başvuru yapılabilir. Eksik belgeli başvurular ile postadaki/kargodaki gecikmeler değerlendirmeye alınmaz, başvurunun kabul edilmemesinden Üniversitemiz sorumlu tutulamaz.

 

Kesin Kayıt Tarihleri ve Kayıt Yeri:

Kayıt yaptırmaları uygun görülen öğrencilerin kayıtları 01-06 ŞUBAT 2024 tarihleri arasında; şahsi veya onaylı vekalet olarak Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gelmeleri halinde yapılacaktır. Kabul edildiği bildirilen ancak şahsi olarak gelip kaydını yaptırmayan öğrencilerin kayıtları yapılmayacaktır.

Kesin Kayıt İçin Gerekli Belgeler:

1)- 1 adet 4.5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf. (Fotoğrafların arkasına T.C. Kimlik No, Öğrenci Numarası, Adı ve Soyadı yazılacaktır.)

2)-29 yaşını tamamlayan erkek öğrencilerden askerlikle ilişiği olmadığını gösterir belge.

3) Öğrencinin Yatay Geçişine Engel Bir Durumun Olmadığına Dair Kendi Kurumundan Almış Olduğu Belge

4)-Kayıtlı olduğu üniversiteye ait öğrenci kimlik kartı. (İlgili üniversiteye kesin  kayıttan sonra resmi yazı ekinde gönderilecektir.)

 

NOT: Üniversitemize başvurusu kabul edilen ve kesin kaydını yaptıran öğrencilerin halen kayıtlı oldukları üniversitelerden ilişiklerinin kesilerek dosyalarının gönderilmesi resmi yazı ile istenecektir. Ayrıca, öğrencilerin önceden ilişik kesmeleri gerekmemektedir.


Bu gönderiyi paylaş
Tags